Friday, November 21, 2014

BR1M ADIL KAH ?TIDAK ADIL KAH?



Dengar sahaja br1m -mesti duitlah bah kan..
tapi adakah br1m(bantuan rakyat satu malaysia) itu ADIL dan TELUS dilaksanakan?
dulunya saya sangkakan bantuan untuk semua rakyat malaysia..
saya kurang bersetuju dengan bantuan rakyat 1 malaysia (br1m) yang umpamanya pilih bulu..kenapa harus dilaksanakan sekiranya tidak dapat memenuhi permohonan rakyat?
ada juga saya dengar ia adalah hanya diannggap sebagai rasuah-kerna untuk terus mdpatkan br1m rakyat harus terus percaya sama ini kerajaan BN??
adakah kerajaan akan bersetuju bahawa yg pgundi pembangkang yg dikenalpasti tidak layak mdapatkan br1m boleh dikecualikan drpd dikenakan GST?
HAPUSKAN BR1M-
br1m dinaikkan-minyak dinaikkan?
atau GST dilaksanakan untuk menampung bajet BR1M?
pandangan ikhlas saya-
brim dihapuskan digantikan dengan penyelenggaraan jalan sertamasih banyak parit yang tertimbus..
bukankan ia lebih baik ditambah ke dalam bajet ini untuk sungguh menengani masalah yg sudah sekian lama dan masih berulang..
ini lebih adil berbanding br1m yg hanya ada hadnya..
tapi memang sedia maklum bagi segelintir orang br1m itu adalah baik juga..
tapi mereka tidak akan fikir bahawa bajet itu adalah cuma menambahkan lagi gangguan ekonomi negara..dahulunya tiada br1m sama sahaja yang sekarang mempunyai br1m..
lebig bagus lagi sekiranya bajet br1m ini juga ditambah ke sekolah - sekolah di seluruh negara..saya tahu setiap sekolah dahagakan perkhidmatan yang baik lagi..
 

No comments:

Post a Comment